Search This Blog

Wednesday 29 October 2014

Hujan Yang Bermanfaat


Alhamdulillah, syukur kepada Allah kerana menurunkan hujan. Harini aku keluar lunch agak lewat sikit sebab di luar hujan. Risau kuyup pulak anak Pak Mior ngan Kak Ton Comel ni nanti. Huhu. Aku sedar aku lari buruk, tu sebab xberani lari waktu hujan lebat cenggini. Heh2. Hujan di luar ofis agak lebat jugaklah. Payung pula takde. Ngeh3. Mmg xde buat simpanan payung pun. Huhu. Sementara tgh tggu hujan berhenti ni, aku saja mengisi masa lapang dgn hapdate blog yg beberapa hari telah bersawang. Nasib baik hari, bukan bertahun2. Huhu. Mahu berkulat blog jawabnyer kalo x hapdate blog bertahun... (nampak bebenor nipu nyer). Huh.

So, dgn itu, dari aku merepek meraban panjang lebar, jom aku nak share sikit tujuan asal aku iaitu gambar2 berkaitan dgn hujan. Semoga bermanfaat buat sekalian.

Aduh sedapnyeee buah itu. Rasa mcm nak ngap aje. Sebab tgh lapar. Huhu. 

Tu dia payung. Sumber gambar dari Encik Google. Huhu. Rasa mcm nak amikkk je payung ku sekarang yg berada dalam kereta. Payungku kaler pink. Cap avon lagik tuh! Wahahaaa.

Doa memohon diturunkan hujan & doa ketika hujan turun.

Doa ketika hujan lebat.

Doa ketika hujan.

Doa ketika terjadi kilat dan petir.


Selingan :- Doa agar dipermudahkan segala urusan.

Selingan :- Doa ditimpa musibah.

Selingan :- Have a lovely day. 


 Ok bai. Hujan kat luar ofis pun mcm dah nak stop. Huuuu, perut dah lapar. Teringat masakan gulai tempoyak ikan patin masakan umi kat rumah. Dari ofis ke rumah perjalanan mengambil masa 5 ke 8 minit je. So, mmg setiap hari lunch aku balik rumah. Lagipun senang nak solat bagai. Rumah sendirikan, dah tentu2 selesa. Yuhu...... 

Da be da be duuuuu. Adios!~

Menarik di sini :- Adab & Tatatertib



No comments:

Post a Comment