Search This Blog

Sunday 12 October 2014

Demam AF 2014

Assalammualaikum dan selamat petang. Alhamdulillah, di petang ahad yg damai ini diiringi guruh dan bunyi burung yg berkicau di luar tingkap, menemani aku utk mencoret, mencatit dan merepek sebentar. Hihihi. Selesai sudah aku membasuh baju, cuma melipat baju je belum.

Sekarang ni rasa xsabar sgt nak tunggu malam. Aku menantikan konsert AF2014 yg akn disiarkan malam ni di astro pd pukul 9 malam. Minggu lepas, di separuh perjalanan konsert, dapatlah tengok bersama ayah. Ayah mmg kebiasaannya balik sekitar pukul 10 ke atas. Memang ayah rajin sgt ke masjid. Mudahan, besok2 aku dptlah jugak suami yg rajin ulang-alik ke masjid. Huhu. Untong2 dptlah aku suami yg selalu rajin pergi masjid bersama-sama bapa mertuanya. Heh heh. Haaaa, Aamiin. Larik tajuk pulak!~ Malam ni mungkin aku berkesempatan tengok konsert AF bersama kakakku yg aku panggil along. Suaminya ade job, dan xde kt rumah katanya. So, dia pn ambil keputusan utk lepak kt umah umi ni akibat takut dok sowg2 kat umah sewa dia lewwtuuu. Hihi. Nasib baik rumah sewa dia ngan rumah umi xjauh. Masing2 kt puchong jgk. Hihi.

Harini nak citer sikitlah pasal pelajar2 AF2014. Mula2 malas nak tengok. Lama2, mcm layan pulak tgk konsert AF nieh. Masa konsert 1, belum tahu lg aku minat siapa. Dh sampai nak masuk konsert ke-6 baru aku tahu yg aku minat Nuha, Ewal, Firman, Zariff dan Adel. Harap2 kelima-lima mereka ni berada di top 5. Jom aku perkenalkan mereka ni 1 per 1. Chewaaahhh.

Namanya Firman. Ayah aku minat kat Firman ni. Aku pn minat jugak. Suara dia boleh tahan. Tp lebih minat kepada Nuha. Huhu.

Namanya Nuha. Walaupun xberapa gebu mcm Ziha, Tp suara dia memang POWER. Chaiyoookkk Nuha!!! 

Namanya Ewal. Walaupun nampak muda, tp dia ni nyanyi mcm org yg dh berpengalaman. Al-maklumlah, bapa dia pun retisss u! Bapa dia bekas kumpulan Wings. Huhu. 

Namanya Zarif. Steadykan cik abg ni. Aku xdelah tergila-gilakan sgt. Tp tengok dia ni mcm ade gaya tersendiri yg xde pd org lain. Sokong tetap sokong! Huhu. 

Namanya Adel. Orgnya alahaiiii, lembutnyaaa dan cantik. Suara dia pn lebih ummmppphhh. 

Namanya Miza. Selingan jew. Haha. Opppsssss. Tah pape jerk!~ 


Antara lain-lain pelajar yg lain xberapa memuaskan hati aku adalah Ziha, Aman, Azwan dan Nina. Harap2 antara 4 org ni xdelah dalam senarai top 5 final nanti. Huhu. 

Wawa, Farez dan Muna pula telah tersingkir. Nasib baik aku xberapa minat dowg sgt. Heh2. 

Ni masa konsert ke-6. Tiada penyingkiran. Lg pn minggu Ketuhanan dan Kemanusiaan, minggu Raya Haji. Hihikkk....



Ok, jom saksikan konsert AF2014 setiap ahad jam 9 malam di astro ria. Yeayyyyy!!!! Malam minggu ke-7 ni bertemakan rock!!!



 Huuuuu, dh nak abisss create blog ni tetiba hujan turun. Nasib xlebat sgt. Ok baiii. Nak g mandi. Winkkk........ 


Menarik di sini :- Resepi Ayam Masak Merah

No comments:

Post a Comment