Search This Blog

Monday, 13 April 2015

Tips Melayan Pelanggan Dengan Baik

Pelanggan adalah salah satu faktor penentu kejayaan dalam perniagaan anda. Tentunya, dengan melayan pelanggan dengan baik akan membuatkan perniagaan anda berkembang maju. Ini kerana, pelanggan yang puas hati dengan layanan anda akan membawa bakal-bakal pelanggan lain yang akan menggunakan produk atau perkhidmatan yang anda tawarkan.
Berikut beberapa langkah untuk meningkatkan perasaan harga diri pelanggan sehingga mereka merasa dilayani secara peribadi :
1. Menyedari kehadiran pelanggan dengan segera.
2. Selalu gunakan nama pelanggan sekerap mungkin.
3. Jangan memandang rendah pelanggan, walau pun anda lebih pandai.
4. Berikan pujian dengan ikhlas dan berikan penghargaan kepada pelanggan.
5. Perlakukan pelanggan seperti raja.
Kredit :- www.usahawan.com
Menarik di sini :- Tak Tahulah Tajuk Apa

No comments:

Post a Comment