Search This Blog

Sunday 7 October 2012

Tak Tahulah Tajuk Apa

Assalammualaikum dan Selamat Pagi. OooooYeayyyyy....

Harini hari isnin lagik. Aku tersangatlah xberminat. Tp, apakan daya.. aku kenalah jugak tempuh walaupun, dalam fikiran ni teringatkan katil2 dan bantal2 di rumah.

Pagi ni, aku dah letak segala kerja2 yg dh siap atas meja Kak Ina (Pegawai) tempat aku bekerja. Lps letak jeee, Kak Su (PT Tetap) ckp Kak Ina xdtg harini. Haji plak xde spai hari khamis. Aku ape lagi, plan buat blog laaa pagi ni, walaupun byk lagi borang pertukaran yang hendak di key in sebenarnya. Keh.. Keh.. Keh.

Pagi ni, saje buat research kat google. Taip "Cara Menjawab Telefon". Agak kelakar jgklah. Tp, xsesuai utk dijadikan tauladan. Jgn buat tau. Haha!~

Soalan : Haloo, siapa disana?
Jawapan : Ntah. saya kat sini, mane le saya tau sape kat sane..

Soalan : Haloo, tolong panggilkan Samad. saya nak bercakap dengannya.
Jawapan : Sila panggil sendiri. saya sibuk. maap.

Soalan : Halloo.....
Jawapan : Haloo. Pusat sakit mental di sini. Anda ingin mendaftar?

Memang lucu bile baca. Kadang2 rasa nak jawabnye cara mcm ni bila banyak sangat panggilan phone berbunyi. Xbaiknye mengeluh. Grrrrrr......... Hihi. Tapi, secara logiknya memang menyakitkan kalo siapa yg kena. Btol x? Melainkan kawan2 yg kita dh biasa. Hehehe. Lepas pada tu, sy agak berminat nak buat research tentang "Budi Bahasa Budaya Kita". Agak tertarik dengan poster2 berikut.....






Okey, yang baik jadikan tauladan, yang buruk jadikan sempadan. Tiada manusia sempurna. Apepun yg berlaku, SENYUMMMMM.... (tak perlu kata apa-apa). Mudah2hannnn....

No comments:

Post a Comment